We begrijpen dat het voor veel inwoners een donderslag bij heldere hemel was toen bekend raakte dat Alain niet langer onze burgemeester is. Maar de opoffering die Alain doet is groot: Want door als burgemeester een stap opzij te zetten, geeft hij de nieuwe bestuursploeg alle kansen om onze gemeente vooruit te helpen daar waar nu dossiers geblokkeerd zitten.  Het getuigt van groot leiderschap en we zijn Alain enorm dankbaar voor de visie en daadkracht die hij had en nog altijd heeft.  Het lange applaus dat beiden ontvingen van onze fractie nadat de burgemeestersknoop was doorgehakt, is veelzeggend. Het vertrouwen in Lieven is groot.

We begrijpen ook dat de keuze voor onze nieuwe coalitiepartner voor veel CD&V-kiezers allesbehalve evident is. Veel N-VA-kiezers zullen met hetzelfde gevoel zitten. Maar als we de gemeente echt vooruit willen helpen, dan moeten we de tegenstellingen van de afgelopen legislatuur achter ons laten en met z’n allen vooruit kijken. En dat kunnen we. Eens te meer is CD&V de partij van bruggenbouwers die het beste voor hebben met onze gemeente en al zijn inwoners.

We begrijpen ook dat de toekomstige oppositie dit allesbehalve leuk vindt. Maar de kiezer heeft de kaarten geschud.  De toekomstige bestuursploeg heeft een meerderheid van 16 op 19 zetels, dat betekent dat we samen met onze coalitiepartner 84% van de bevolking vertegenwoordigen. Een niet onbelangrijk cijfer voor wie de focus legt op draagkracht en inspraak.

Tot slot willen we uiteraard onze kiezers bedanken! Zes jaar lang harde oppositie ondergaan en dan toch een mooi resultaat (40,8%) halen, sterkt ons ook in de overtuiging dat we met de juiste mensen op de goede weg vooruit zitten! Ons mantra is en blijft : positieve mensen wonen in een aangenamere gemeente.