De wereld rondom ons verandert razendsnel en dat voelen wij ook in Langemark-Poelkapelle. Onze gemeente heeft echter heel wat troeven om een aangename plek te blijven waar het goed is om te wonen, te werken of te verblijven.

Klik hier & ontdek onze kandidatenlijst op de kiesladder

Bouwen aan een sterke lokale gemeenschap doen wij niet alleen.

Samen met mondige en geëngageerde inwoners en verenigingen willen we onze gemeente slagkracht en draagkracht geven. Wij maken werk van een betrokken samenleving met een geëngageerde politiek van en voor de mensen van Langemark-Poelkapelle.
Wij gaan resoluut voor die én-én-samenleving die het beste bundelt van alle mensen met de vaste wil om vooruit te gaan. Wij kiezen daarbij niet tussen links of rechts, tussen twijfel en extremen, wij kiezen voor de Weg Vooruit.

Met trots stellen wij onze kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober voor.

Met een enthousiaste ploeg van ervaren mandatarissen, aangevuld met nieuwe bekwame personen trekken wij naar de kiezers van Langemark-Poelkapelle.

6 nieuwe kandidaten en 13 CD&V-mandatarissen willen samen de gemeente verder helpen besturen. Wij hebben bewust gekozen voor een spreiding over verschillende leeftijden.

• De gemiddelde leeftijd van onze kandidaten bedraagt net geen 49 jaar.
  • De jongste kandidaat is 22, de oudste 74.
  • Bij de opbouw van de lijst werd gekozen om de dames en heren te schranken.
  • Op de eerste 5 plaatsen komt elke deelgemeente aan bod.
  • De lijst wordt getrokken door burgemeester Alain Wyffels uit Langemark en huidige ‘Krak van je gemeente’, Nicole Louwagie uit Poelkapelle. Zij worden gevolgd door schepenen Lieven Vanbelleghem uit Sint-Juliaan en Marleen Soete uit de Madonna. Gemeenteraadslid Eddy Vanacker uit Bikschote vervolledigt de rij. Vervolgens komen alle nieuwe kandidaten.
  • De lijst wordt geschraagd door alle huidige mandatarissen met schepen Johan Vanysacker als lijstduwer.

Met deze lijst kiest CD&V resoluut voor “de weg vooruit voor Langemark-Poelkapelle”.

Een nieuwe dorpskern in Langemark; alle gemeentediensten onder 1 dak; een gedurfde keuze voor extra functies in onze kerken …. stuk voor stuk bewijzen van een duidelijke visie op de verdere ontwikkeling van Langemark-Poelkapelle.
Deze lijst beschikt over het nodige talent en heeft de ambitie om deze ingeslagen weg verder te bewandelen.

Klik hier & ontdek onze kandidatenlijst op de kiesladder